שרת הבריאות לשעבר מציגה: להיכן נעלם הכסף של משרד הבריאות?

משה נתנאל No Comments on שרת הבריאות לשעבר מציגה: להיכן נעלם הכסף של משרד הבריאות?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעיניו של שר הבריאות הנוכחי, ח"כ יעקב ליצמן, קודמתו בתפקיד ח"כ יעל גרמן, נחשבת לאישיות לא רצויה בעליל. חוסר הסימפטיה שלו אל מי ששלטה ב"טריטוריה" שלו, נוספת ל"חטאה" הגדול בהיותה נציגת 'יש עתיד', מספיקים בכדי לתייג אותה באופן בלתי חיובי.

עזיבתה את משרד הבריאות, לא מונעת את ידיה של החכי"ת מלהשתמש בניסיון ובידע המקצועי שצברה, בכדי להעביר ביקורת על הממשלה בכלל ועל משרדה לשעבר בפרט. "ניתחתי את תקציב הבריאות, ויש לי יסוד להניח כי המצב דומה גם במשרדים האחרים", אמרה גרמן, "המדינה גזלה שנה של תוספת תקציבים במשרד הבריאות".

גרמן הוסיפה: "תקציב 2015 של משרד הבריאות, המוגש היום לאישור הכנסת, עומד על 27.1 מיליארד שקלים. למעשה בהגשת התקציב בסוף השנה, הממשלה חסכה את כל התוספות הניתנות במהלך כל שנה. הרי שמהתקציב המוגש נמנעו כל התוספות הניתנות כל שנה והוא נמוך ממה שצריך היה להיות. לא רק שאין פה תוספת אלא שלמעשה גזלו ממשרד הבריאות בין 2 ל-3 מיליארד ₪ שקרוב לוודאי היו מתווספים אם התקציב היה מאושר בתחילת 2015, ולא אתפלא, שכך עשו גם במשרדים האחרים".

ולהיכן הכסף הלך? לדברי גרמן התשובה ברורה: "חלק מהכסף פוזר ברוחב יד לאתננים פוליטיים שונים וחלק נמצא באוצר, ובמקום לתת אותו כתוספות לבריאות, לרווחה ולחינוך, הוא נשאר ללא דיווח לאן הוא מיועד. לא די שהשקעת המדינה בבריאות היא בין הנמוכות ביותר מקרב מדינות ה OECD, הרי שבמקום להעלות את ההשקעה והתקציבים, אנו רואים קיצוץ ריאלי".

"זה הזמן, זו ההזדמנות להוסיף למערכת הבריאות את המגיע לה. קופות החולים נאנקות תחת גירעונות אדירים, בבתי החולים נחנקים תחת עומס תורים ומכסות של ניתוחים, הרפואה הפרטית העשירה מכרסמת ברפואה הציבורית הענייה, וסל התרופות נמצא באותו מצב מזה 4 שנים. מערכת הבריאות הציבורית לא פחות חשובה ממערכת הביטחון, היא שומרת על חיינו כל יום, כל השנה, כל החיים". סיכמה את הסתייגותה להעברת התקציב.



0 תגובות